Wednesday, January 14, 2009

Kejam semakin Kejam!!

pada masa aku post entry aku ni..ramai saudara-saudara kita yg berada di Palestin sedang bergelut mencari perlindungan dari kekejaman tentera israel yahudi laknat...tanpa belas kasihan dan tanpa mempedulikan suara dunia yg menyeru supaya berhenti dari menyerang Palestin, mereka laknatullah itu terus menerus membedil rakyat pelstin yg tak berdosa.

kebanyakan dari mangsa mereka adalah rakyat biasa yg terdiri dari kanak-kanak, wanita dan org2 tua!!! sifat kebinatangan yg terserlah itu membuatkan dunia semakin tidak boleh menerima atas tindakan mereka itu..tapi apa yg masyarakat dunia boleh buat? demonstrasi sana sini mengutuk perilaku binatang israel itu? Even PBB juga tak mampu nak berbuat apa-apa..dengan di sokong oleh kuasa besar AS..israel semakin galak meneruskan operasi ketenteraan mereka di Gaza...

Ini boleh di samakan dengan penghapusan etnik seperti yg berlaku di bosnia dulu...Negara-negara Islam juga senyap sunyi seribu bahasa...macam tak de pape yg berlaku kepada saudara-saudara mereka di Palestin..sehingga kini kita hanya mampu berdoa dan merderma kepada tabung bantuan Palestin..itu saje la yg termampu kita hulurkan sebagai selemah-lemah insan..


p/s: ikut demonstrasi gak kat masjed jamek KL mggu lepas..

3 comment:

Ummie said...

mayat2 yang bergelimpangan ada yang tidak dibenarkan untuk dikebumi tapi dibiarkan jadi makanan anjing2 tentera mereka.

NuRuLhUsN@ said...

Owh yeke ada pegi demonstrasi?xbgtau pon...

ファルハ said...

btul tu..
pemimpin negara2 Islam snyap je..
mkin lama mkin hilang tanah rakyt palestin..mereka jd pelarian di bumi sndiri..
smpai bila..
tp kalau diikutkan mereka kuat krn kita sndiri yang silap..
mereka dh kuasai hmpir setiap aspek hidup kita..sdgkn kita..
pntingkn diri..
lupa apa yang diajar dlam Al- Quran, sunnah Nabi S.A.W..
slagi kita xbersatu, xkuasai ekonomi, xkuasai pendidikan..slagi tu la kita akan sntiasa ditindas..