Sunday, May 24, 2009

Peluang Yang Tak Patut Di sia-siakan

Skali lagi dapat peluang yang sangat susah nak dapat sejak akhir2 ni...yaa...peluang nak update blog aku nih...tapi bile pikir2 balik..ape yang aku nk update kat blog aku nih?
erm............................erm................................
sebenarnya banyak yang boleh di tulis..tapi aku tak tau kat mana nak di mulakan... so camni jelah..ape kate aku mulakan dengan ape yang berlaku sepanjang minggu aku dalam training aku kat desaru..at least dapat la aku ingat balik pe yang dah aku buat kat Desaru tu...

1st week...
aku ditempatkan dalam group yang dinamakan Daun Lebar Corperation. the reason kami ditempatkan dalam gruop cmni adalah utk membentuk semangat berpasukan dan kerjasama antara ahli2 group.. ada 8 group dalam training nih..semua ada perniagaan masing2.. dan untuk syarikat aku ni.. kami buat homestay... tourism la lebih kurang...tapi memang tourism pon kan...haha...ok2..cukup untuk 1st week...

2nd week...
masa dalam 1st week, kami kena buat post test untuk di tempatkan dalam group English... test tu untuk tgk level english aku dan result u nnt akan digunakan untuk tempatkan aku dalam kelas yang sepatutnya.....dalam 2nd week ni.. aku kena duduk dalam kelas intensif english selama 2 minggu..huhu...dengar cam bosan giler kan...tapi sbenarnya kan... ianya sangat2 enjoy...yela..mana taknya..dapat trainer best and sempoi giler..so blaja pon enjoy la...di tambah plak classmate yang sporting and happening habis..so lagi la tak bosan...rasanya ckup kot untuk klas english ni..tau jela kan..mesti la blaja english..tapi in the fun way...hehe...rindu kat kelas ni...

3rd week...
aku kembali ke dalam group aku sendiri iaitu Daun Lebar Corp. so, dalam minggu ni kami kena wat modul2 yang pada aku sangat berguna untuk keje nanti...so, ape yang aku blaja? erm...1st.problem solving (trainer best) 2nd.personal grooming (kelas yang paling best) yang lain aku tak ingat la plak...kalau aku ingat aku update la yek...

week 4...
btol ke ayat tu?...haha...minggu ni aku duduk dalam group baru lagi..jumpe and kenal kawan2 baru lagi...minggu ni, minggu teambuilding..ada indoor and outdoor activities..malas nak cite yang indoor, aku trus je ke outdoor. outdoor activities, group aku kena buat rakit gune pelampung and kayu2. pastu ramai2 naik seberang tasik.group aku berjaya dengan jayanya...pastu kena buat laluan berhalang..ala yang macam askar tu..panjat tembok, monkey bar, swing2 cam tarzan, sapa yang penah buat tau la yek..

week 5...
aaa...minggu ni kembali semula kedalam kelas...buat modul lagi...layankan aje...dalam minggu ni banyak event yang penting pada group aku..kami kene handle sport, friendly dengan Iskandar Malaysia and Hotel Management. Last but not least Closing Ceremony yang baru je habis tengahari semalam...penat2...pastu aku trus balik umah atok aku....

rasanya cukup dulu kot kat sini..nanti update lagi...

0 comment: